About

Soulmedia staat voor advies

"De juiste mediakanalen kiezen is van 
cruciaal belang voor het succes van je campagne!"

Vele bedrijven die de mogelijkheden van online/offline marketing verkennen, staan vooral stil bij de verschillende kanalen. Er zijn honderden mogelijkheden en ze zien door de bomen het bos niet meer.

  • Zouden we geen buscampagne doen om onze nieuwe producten te promoten?
  • Zouden we geen advertentie in de lokale kranten plaatsen om onze vacatures te promoten? 
  • Moeten we ons bedrijf niet beter promoten om meer instroom van vacatures te hebben? 
  • Zou het niet mooi zijn om een TV-spot te maken op nationale tv? 
  • Zou het niet mooi zijn als we bovenaan stonden op zoekwoord ‘x’ in Google? 
  • Zouden we geen Twitter of Facebook account gebruiken om mensen op de hoogte te houden van onze promoties?

Vaak wordt het belang van “publiciteit” maken wel erkend, maar is er niet of onvoldoende nagedacht over de selectie van de juiste kanalen, en wat die zouden moeten bereiken. En uiteraard is het kiezen van de kanalen slechts een onderdeel van het geheel, maar deze keuze is van cruciaal belang voor het succes van je online of offline campagne.

Het plan zelf zorgt ervoor dat het resultaat meer is dan enkel de som van de gebruikte kanalen. ALLE kanalen interageren met elkaar, maar het effect van een specifiek kanaal is afhankelijk van zowel het doel als de doelgroep.

De overvloed aan marketingkanalen kan verwarrend werken. Bij Soulmedia hebben we er alleen al in België 1.000 in kaart gebracht!

Gaan we bv in onze online strategie voor de eerste plaats in de natuurlijke resultaten op Google? Voor een advertentiecampagne op Facebook ? Kiezen we om onze doelgroep te bereiken via Display marketing, of zetten we social strategy op om ons merk te promoten ?

Om dat te bepalen moet je bepaalde keuzes maken, en dat kan je zo doen:

  1. Bepaal je doel: wat wil je bereiken met je campagne? Branding vs call-to-action.
  2. Bepaal je doelgroep: wie wil je bereiken? 
  3. Kies je kanalen: welke kanalen zorgen ervoor dat uw doelgroep doet wat u voor ogen hebt? 
  4. Koppel acties aan de kanalen.
  5. Evalueer het effect – meet de resultaten en stuur bij.

En dan ?
Vooraleer je boodschap de wijde wereld in te sturen, dien je ook nog over pakkende inhoud te beschikken & een aantal andere keuzes te maken:

  • Wat maakt uw product / dienst / bedrijf / vacature uniek?
  • Wat doen de concurrenten om aandacht te trekken?
  • Hoe speel je je boodschap (content) uit in je campagnes?
  • Waarom zou een potentiële klant of kandidaat ingaan op je promotie?
  • Etc.

Heel wat om aan te denken en te doen !

Zie je het “door de bomen het bos niet meer” niet meer ? Kom even bij ons langs voor advies of contacteer ons voor een afspraak.

Soulmedia, “For the best advise in Media”

Plaats een reactie

Vernieuwend media- en adviesbureau!